ארצות הברית תגדיר מחדש את החות'ים כארגון טרור

חדשות קול חי No Comments on ארצות הברית תגדיר מחדש את החות'ים כארגון טרור

היועץ למל"ל האמריקני סאליבן הודיע רשמית כי ארצות הברית מגדירה מחדש את המורדים החות'ים בתימן כארגון טרור גלובלי. עם זאת, ההחלטה תיכנס לתוקף רק בעוד 30 יום ובמידה החות'ים יפסיקו את ההתקפות שלהם, ארה"ב תשקול להסיר אותם שוב מרשימת הטרור

20:24
29.04.24
אתר קול חי No Comments on התקדמות דרמטית במגעים לעסקת חטופים | חדשות החג

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שלוש שנים אחרי שארה"ב הסירה את המורדים הח'ותים מרשימת ארגוני הטרור, היום מודיע משרד החוץ של ארצות הברית כי לאחר שבועות של תקיפות על ידי החות'ים על ספינות בים האדום, החות'ים יוחזרו לרשימה האמריקאית של ארגוני טרור.

בהודעת מחלקת המדינה של ארה"ב צויין כי החות'ים הוסרו מרשימת ארגוני הטרור על ידי הנשיא ביידן במהלך שנת 2021. כעת החליט הנשיא ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן להחזיר את הקבוצה לרשימה.

על פי הודעת מחלקת המדינה, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן חתם על ההודעה ומסר כי "החות'ים ותומכיהם חייבים לשאת בתוצאות של מעשיהם, נעשה זו בלי לפגוע בתושבי תימן".

גורם בכיר בממשל האמריקאי אמר לסוכנות רויטרס כי החות'ים בתימן יוגדרו כארגון טרור: "התקיפות בים האדום – טרור במלוא מובן המילה".

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר כי "אם החות'ים יפסיקו את התקפותיהם בים האדום – ההחלטה להחזירם לרשימה תישקל מחדש". הגדרת החות'ים כארגון טרור עולמי תסייע לבלום העברת כספים אליהם.

הרשימה של מחלקת המדינה משמשת את ארצות הברית להפעיל צעדים משמעותיים יותר כנגד ארגון הטרור מבחינה חוקית ובין לאומית, וגם מטילה אחריות על כל גוף או מדינה הנקשרים בסיוע לארגון טרור.

משרד החוץ בצנעא הגיב להודעה ומסר כי: "כוחות חיל הים התימני לא יורתעו מכל איום או תמריץ להפסיק למנוע מעבר של ספינות אויב ישראליות".



0 תגובות